Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Etusivu : Aihe vapaa : Annetaan

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vaihdetaan
ViestiLähetetty: 08.08.10 19:19 
Poissa

Punaherukoita tytölle tänään pakastaessa tuli mieleen, että näin sadonkorjuun aikaan voisi vaihdella oman pihan antimia, jotta pääsisi helposti kokeilemaan uusia ruokia. Pienetkin määrät riittäisivät testaukseen ja jos sopivia löytyisi, niin sitten voisi yrittää hankkia isompia määriä.

Samalla tavalla voisi vaihdella myös riistaa, koska sen saaminen on usein hankalaa.

Itse asun Vaasassa ja voisin tuoda/hakea Pohjanmaan alueella ainakin seuraavia:

Minulla on sen verran, että hiukan liikenisi muillekin:
punaherukoita
kesäkurpitsaa
maistiaisia saisi myös minikasvimaan sadosta:
sokeriherneistä
salaatista
persiljasta
tillistä

Kokeilisin mielellään ainakin seuraavia mutta omalla pihalla ei kasva:
karhunvatukkaa
marjatuomipihlajanmarjoja
marja-aronian marjoja
mustaherukkaa (leikkasin omat puskat keväällä siirtämisen takia alas, joten en saa yhtään marjaa tänä vuonna)

Minulla on myös hirven lihaa pakastettuna ihan pieniin nyytteihin, jotka sopivat hyvin kokeiluun. Vaihtariksi voisin ottaa vaikka pikkuisia annoksia, mitä tahansa vesi- tai riistalintua.

Vaihtariksi voisin itse tuoda myös kokeiluannoksia esim. seuraavista: hirssi, quinoa, amarantti, tattari, tapioca-tärkkelys ja teff. Kaappini kun on täynnä kaikkea, mitä olen kokeillut sekä itselleni imetydietin aikaan että tytölle tai hankinnut jo valmiiksi seuraavia kokeiluja varten. Lisäksi löytyy monenlaisia gluteiinittomia ja luontaisesti gluteiinittomia tuotteita, joita olen hankkinut kummitytön viertailuja varten. Myös eksoottisempia juureksia löytyy 0,5 dl annoksiin pakastettuna esim. jamssi ja eddo.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Etusivu : Aihe vapaa : Annetaan