Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pullaa ilman kananmunaa, maitoa tai kotimaisia viljoja
ViestiLähetetty: 22.07.08 22:04 
Poissa

Onko mitään toiveita? :shock:

Minun leipomistaidot ei riitä, pullan sijasta kävisi myös kardemummaa sisältävät leivonnaiset. Olisiko kellään neuvoja?

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Onnistuu :)
ViestiLähetetty: 23.07.08 20:58 
Poissa

Pulla:

1.5dl riisihiutaleita
2.5dl vettä

Tee näistä riisipuuro, eli hiutaleet kiehuvaan veteen, kitä pari min

1dl sokeria (itse oon käyttänyt täysruokosokeria hiukan vähemmän)
0,75tl suolaa
ripaukset kanelia ja kardemummaa
2dl lämmintä vettä (vähän kädenlämpöisestä lämpimämpää)
6dl riisijauhoja
100g sulatettua margariinia (itse oon käyttänyt puolet rypsiöljyä ja puolet sin. keijua)
1.5pussia kuivahiivaa

Riisipuuroon sekoitetaan kaikki muut ainekset, sekoitetaan sähkövatkaimella hetken aikaa ja annetaan nousta. Jaetaan taikina öljyttyihin vuokiin (itselläni muffinssivuoka, johon ei tartu taikina kiinni). Painetaan jokaiseen pullaan pieni kolo päälle ja laitetaan pieni nokare margariinia ja raesokeria :) Uuniin 225 astetta n. 20min. Ohjeesta tulee itselläni 12kpl, eli koko muffinssivuoka täyteen :)

Ihan kelvokkaita pullankorvikkeita :)

Lyyli03/10; moniallerginen -ruokavalio hakusassa

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.07.08 22:21 
Poissa

Mä oon leiponut tällästä hiivataikinaa tattarilla ja perunajauhoilla.

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.08 9:54 
Poissa

Kiitos vastauksista. Täytyykin kokeilla tänään toista reseptiä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.08.08 15:18 
Poissa

Hei, Kokeilin tuossa joku päivä Oonaliinun reseptiä ja tosia hyviä tuli. Tyttökin tykkäsi :) kiitos reseptistä. Suosittelen.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.01.09 19:25 
Poissa

Ellu76 kirjoitti:
Mä oon leiponut tällästä hiivataikinaa tattarilla ja perunajauhoilla.

Onko toi hiivataikina sama kun peruspullataikina? Mies kun tunkee näppinsä pullataikinaan, niin tyhmiä kysymyksiä ei oo olemassakaan :)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onnistuu :)
ViestiLähetetty: 28.04.11 17:35 
Poissa

oonaliinu kirjoitti:
Pulla:

1.5dl riisihiutaleita
2.5dl vettä

0,75tl suolaa
6dl riisijauhoja
100g sulatettua margariinia (itse oon käyttänyt puolet rypsiöljyä ja puolet sin. keijua)
1.5pussia kuivahiivaa

Riisipuuroon sekoitetaan kaikki muut ainekset, sekoitetaan sähkövatkaimella hetken aikaa ja annetaan nousta. Jaetaan taikina öljyttyihin vuokiin (itselläni muffinssivuoka, johon ei tartu taikina kiinni). Painetaan jokaiseen pullaan pieni kolo päälle ja laitetaan pieni nokare margariinia ja raesokeria :) Uuniin 225 astetta n. 20min. Ohjeesta tulee itselläni 12kpl, eli koko muffinssivuoka täyteen :)

Tällä ohjeella tein pullaa. Nesteenä käytin maitoa, koska se käy meidän vilja-allergikolle, ja jätin kanelin pois, koska sitä ei hänelle ole vielä kokeiltu. Laitoin vielä 0,5 tl vaniljasokeria. Lopputulos oli hämmästyttävän paljon pullan makuinen, vaikka kaardemummaa olisi voinut olla enemmänkin, ainakin minun makuuni.

Eli oonaliinulle iso kiitos tästä ohjeesta. Ne maistuivat koko perheelle. Parasta oli kuitenkin se nautinto, millä kuopus söi oman pullansa. Suurin osa meni pakkaseen.

P.S. Pullat tarttuivat aika tiukasti kiinni paperivuokiin. Pitäisi kai investoida kunnolliseen muffinsvuokaan.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.04.11 19:40 
Poissa

Mä olen irrotellut sämpylöitä paperisista vuoista näin: kastan vuoan ulkopuolelta veteen ja annan kostua hetken niin vuoka irtoaa paremmin.

Äiti kaikkiruokainen, jolla muutamia muita allergioita

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onnistuu :)
ViestiLähetetty: 09.05.11 14:38 
Poissa

oonaliinu kirjoitti:
Pulla:

1.5dl riisihiutaleita
2.5dl vettä

0,75tl suolaa
6dl riisijauhoja
1.5pussia kuivahiivaa

Nam täytyy ehdottomasti kokeilla, itselleni :D

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.11 14:44 
Poissa

kiitos ohjeesta, täytyy kokeilla itselle (imetysdietillä olen). Onko kukaan kokeillut ohjetta niin että jos korvaisi riisijauhon semperin fin mixillä (luont.gton jauhoseos)? sitä löytyisi nimitäin kaapista valmiina... :D

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.11.11 15:14 
Poissa

Fin mixillä en ole kokeillut mutta olen vaihtanut riisijauhot Provena kaurajauhoihin ja siitä tuli tosi hyvää, uskoisin että muutkin jauhot käyvät yhtä lailla. Mutta se puuro kannattaa tehdä riisihiutaleista.

Mä oon tehnyt noita pullia silikoniseen muffinssipeltiin josta ne irtoavat tosi hyvin.paperisiin vuokiin tarttuvat vaikka oon mitä kokeillut ja suurin osa pullasta jää siihen paperiin. Silikonivuuat on muutenkin ihan loistavia gluteenittomassa leivonnassa kun leivonnaiset on usein tahmeita ja tarttuvia ja hauraita.

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Pullaa ilman kananmunaa, maitoa tai kotimaisia viljoja
ViestiLähetetty: 17.12.11 14:07 
Poissa

Kiitos Oonaliinulle reseptistä!! [anbet] Juuri tein satsin pojan huomisille 2-v synttäreille ja odotavat muffinivuoassa paistamista. Meille ei sovi riisi kuin satunnaisesti ja pienehköinä määrinä, mutta voin kuvitella sitä onnellista ilmettä pikkupojan kasvoilla kun saa oikeaa pullaa kakunkynttilöillä höystettynä. Ihanaa, kiitos!

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä