Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ohje: maidoton, vehnätön, munaton lasagne
ViestiLähetetty: 28.05.09 20:26 
Poissa

Moikka!

Ajattelin jakaa teille muillekkin lasagne ohjeen, joka tuntuu olevan 1,5 v tyttömme suosikki.

Allermiinasta hommasin ORGRAN lasagne levyjä (riisi & maissi).
Tein tomaattikastikkeen tilalle ruskean kastikkeen kaura- ja riisijauhoista (+vettä ja mausteita) ja possun jauhelihasta.
Juustokastikkeen korvasin "maitokastikkeella", eli suurustin kaura- ja riisijauhoja, sekaan laitoin Oatlyn kaura ruokakermaa.

Lasagnelevyjä keitin vedessä 2 min, niin että ne vähän pehmettyivät ja kasasin lasagnen laittaen joka kerrokseen molempia kastikkeita. Päällimäiseksi laitoin maitokastikkeen. Sitten uuniin 200 astetta noin 30 min.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 10:35 
Poissa

Täytyypi koittaa näinkin, itse olen käyttänyt "maitokastikkeen" sijaan myös Oatlyn kauraruokakermaa. Nyt meillä ongelmana tuossakin maissi, tietääkö joku onko maissittomia luont. gluteenittomia lasagnelevyjä olemassa?

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 11:51 
Poissa

Kiitos, tätä tulen kokeilemaan. Resepti kun oli kaiken muun hyvän lisäksi vieläpä tomaatiton :D

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.06.11 20:26 
Poissa

tomaatin tilalle voi laittaa myös esim. kesäkurpitsaviipaleita yhdeksi kerrokseksi tai porkkanaraastetta siihen jauhelihakastikkeeseen jos ne sopii. Meillä nyt on ongelmana se maissi siinä lasagnelevyssä, pelkästä riisistä tehtyjä en oo löytäny vaikka muita pastoja riisistä tehtyinä onkin.

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.06.11 20:51 
Poissa

Olen tehnyt itse pastaa, jolloin saa pelkästä riisistäkin lasagnelevyjä -hermoja se kauliminen vaatii, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi :) Valmiina ei mun silmään ole pelkkää riisilevyä osunut!

Lyyli03/10; moniallerginen -ruokavalio hakusassa

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.06.11 20:53 
Poissa

riisipaperista kuulemma voi tehdä, mulla on vielä kokeilematta vaikka niitä kaapista löytyykin.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.06.11 22:27 
Poissa

kattokaas karppaus.info/resepti sivuilla on lasagne ohjeita ja monia muita.

voi ehkä soveltaa ku näissä monissa ohjeissa tällä sivulla on maito ja muna mukana.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä