Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Maissista leipää tms.
ViestiLähetetty: 19.01.07 16:52 
Poissa

Meillä on tytöt syöneet 10 kk ikäisenä leipää jo vaikka kuinka. Nyt tekisi kauheasti mieli antaa Onnillekin jotain leipää, mutta kun ainut sopiva vilja on maissi, niin pitäisi leipoa itse ne leivät.

Onko kellään hyvää reseptiä? Kaapista löytyy Farinan kokojyvämaissijauhoja ja Maizzenan maissitärkkelystä. Kai noista jonkun sortin kakkaroita voisi leipoa? Niin, ja rypsiöljy käy myös.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.07 17:14 
Poissa

Mä keittäsin varmaan jauhoista jonkun löysän puuron, jonka saostasin tärkkelyksellä ja sekaan loraus öljyä. Tosi löysä taikina, taputella voi veteen kastetuin käsin litteäksi.

Joskus tein Aarolle vastaavaa, jossa oli perunajauhoja, maissijauhoja ja juoksevaa margariinia suhteessa 2 dl puuroa / margariinia 0,25 dl. Perunajauhoja näppituntumalla puuron löysyyden mukaan. Miksei toimisi noilla teidän aineillakin. Jos omena käy, niin raastettuna hieman sekaan makua antamaan.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Heip!
ViestiLähetetty: 22.01.07 12:40 
Poissa

Olen tehnyt tytölleni pelkästä maissista leipää ja se ainaskin tykkää kun ei tarjolla muuta voi olla.
Olen yleensä laittanut eniten ihan sileitä maissi jauhoja,( hiukan täysjyväjauhoa) mieluiten puurona kylläkin, maissitärkkelystä myös hiukan, vettä, hiivaa ,margariinia ja jättänyt aika löysäksi taikinan ja kaatanut leipä vuokaan.
kohottanut hyyvin ensin ja sitten uuniin.
Jos tekee leivän täysjyvämaissi jauhoista niin tulee enemmänkin muruleipä, koska muutenkin murustaa hiukan. :D

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä