Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: PITSAVINKKEJÄ sekä Pitsa ilman tomaattia KUVALLA
ViestiLähetetty: 01.02.07 0:19 
Poissa

Pohja normaalisti esim:
2dl vettä
2/3 pakettia hiivaa tai 2tl kuivahiivaa
1tl suolaa
4rkl öljyä
5dl vehnäjauhoa tai 2½dl vehnäjauhoa+2½dl täysjyvä(eli graham)jauhoa.

Täyte:
400g jauhelihaa tai 300kg kinkkua
2dl kermaa
1tl ohrakasta (tai muuta tärkkelystä)
3dl juustoraastetta

Liota hiiva kädenlämpöiseen veteen. Sekoita öljy, suola ja jauhot. Alusta taikina tasaiseksi. Kauli taikinasta ohut pellin kokoinen levy. Levitä pohjan päälle jauheliha/kinkku. Sekoita kermaan ohrakas ja lorota kerma täytteen päälle. Lisää päälle juustoraaste. Paista 250 astetta 15-20 minuuttia.

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Pitsa ilman tomaattia
DSCF0002mini.JPG
DSCF0002mini.JPG [ 70.13 KiB | Katsottu 9103 kertaa ]

Viimeksi muokannut Vimmaliini päivämäärä 17.02.07 20:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.07 2:11 
Poissa

mää teen pitsaa ilman kotim.viljoja, maitoa, munaa ... ... ja se on yllättävän hyvää...

-01 muutamia allergioita ollut, id 1v3kk

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.07 13:39 
Poissa

Elsi193 kirjoitti:
mää teen pitsaa ilman kotim.viljoja, maitoa, munaa ... ... ja se on yllättävän hyvää...

mitä käytät "juustona"? Kun ilman tomaattia ja juustoa pitsasta tulee kovin kuivaa.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.07 15:56 
Poissa

mintsi kirjoitti:
Elsi193 kirjoitti:

mitä käytät "juustona"? Kun ilman tomaattia ja juustoa pitsasta tulee kovin kuivaa.

pikemminkin märkä :), Minä teen jonkun tavallisen pohjan vaihtaen jauhot sopiviksi, ja siten laitan päälle jauheliha-nakki kastiketta (siis lihaa, vettä, suolaa, tomaattimössöö (ei pakko tietenkään) ja joskus jauhojakin) ja sitten kesäkurpitsaraastetta (hienoa), oreganoa ja vaikka ananasrenkaita jos kaapissa niitä on (tai persikkaa, mandariiniA, tai en mitään jos ei ole) ... ja uuniin...

Eli pidä huolta että päälliaineet on märkiä :), tee tav.lihaisa kastike ja levitä se päälle... kesäkurpitsa "muistuttaa" epäilyttävästi juustoa :lol: :lol:

-01 muutamia allergioita ollut, id 1v3kk

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.07 17:45 
Poissa

jep jep, aivan niin... Välillä lyö päässä vaan niin tyhjää kun ryhtyy ruuanlaittoon. :wink:

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.02.07 16:29 
Poissa

Voisiko otsikon vaihtaa pizzavinkeiksi niin saataisiin tähän alle kaikki hyvät vinkit?

Helppo ja nopea pizzapohja ilman hiivaa ja perusviljoja:

Tattarihiutaleita 1,5dl, vettä 1dl, vähän voita/öljyä. Levitetään pellille ja täytteet päälle, uunissa n. 15min.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.07 13:57 
Poissa

Mä kopsaan tuolta alhallta tän tähän, niin löytyy kaikki saman otsikon alta

2 pientä pizzaa

0,5 dl kylmää vettä
0,25 dl juoksevaa margariinia tai 25 g kiinteämpää
0,5 dl perunahiutaleita
1 dl semperin jauhoja
1/2 tl leivinjauhetta

sekoita kaikki keskenään (sulata ja jäähdytä rasva)
päälle esim. paksua jauhelihakastiketta, jos tomaatti ym. ei käy
jos dieetti sietää niin juustoa tietysti

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.04.07 13:11 
Poissa

Minä tein meidän pikkumeihelle pizzan, jossa pohja oli meidän perus pizzanpohja, eli vettä, leivinjauhetta, suolaa, vehnäjauhoja, rypsiöljyä. paistoin pohjan, ja päälle laitoin maissisosetta ja pienenpieniksi jytysiksi pilkottua naudanlihaa. Ja ei muuta. Poika oli tyytyväinen kun ei tarvinnut katsoa vesi kielellä vieressä kun muut syövät pizzaa.

Tuohon tomaattisoseen tilalle voi käyttää melkeen mitä tahansa kasvissoseta. Porkkanasosetta olen monen kuullut käyttävän, ja kesäkurpitsasose voisi myös olla kokeilemisen arvoinen, jos sopii.

Juuston tilalle en ole mitään keksinyt, mutta ehkä jotain soijajuttua voisi kokeilla, jos soija käy.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.04.07 13:24 
Poissa

En tiedä kuuluuko tälle osastolle, mutta kysyn kuitenkin:
Saako mistään kotipitsa tms. ketjusta pitsapohjaa ilman kotimaisia viljoja?

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.07 15:16 
Poissa

valtteri kirjoitti:
En tiedä kuuluuko tälle osastolle, mutta kysyn kuitenkin:
Saako mistään kotipitsa tms. ketjusta pitsapohjaa ilman kotimaisia viljoja?

Rossolla on ainakin gluteenittomia, kannattaa varmaan laittaa viestiä ja kysyä sattuvatko olemaan viljattomiakin. Nettisivuilta ei ainakaan selvinnyt suoraan, mutta siellä on tuollainen palauteosio, jonne voi laittaa kysymyksiä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.07 18:43 
Poissa

Maidoton, munaton, soijaton päällinen pitsaan:

Simolle teen pitsaan päällisen niin, että sekoitan Oatlyn kaurakermaan 1-2rkl ohrakasta (mikä tahansa tärkkelys käynee kuten perunajauho) ja 1rkl vehnäjauhoa. Pellilliseen tulee tuo purkillinen kaurakermaa. Kaadan tämän täytteiden päälle ja paistan normaalisti.

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.09.07 11:10 
Poissa

Minä olen joskus tehnyt pitsan gluteenittomaan rieskaan ja juuston tilalle kaurakerman ja oluthiivahiutaleiden sekoitusta. Ne oluthiivahiutaleet sulavat kaurakerman kanssa juustomaiseksi kuorrutteeksi.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.10.07 17:01 
Poissa

Mä käytin itse imetysaikana tomaatin korvikkeena ananasmurskaa, se toi mehukkuutta mukavasti (ainoa haitta oli että pizza ei maistunut pizzalle. :? )

Oon kuullut että margariinisula voisi olla juuston korvike ja lisätä mehukkuutta, en tullut itse sillon kokeilleeksi.

Joku kaura/riisimaidosta+margariinista ja jauhoista tehty valkokastikekaan ei kuulosta hullummalta

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.10.07 0:00 
Poissa

Itse en ole koskaan käyttänyt pitsaan tomaattia, enkä koskaan aio laittaakaan. Ei siihen mitään korviketta tarvitse. Reilusti vaan juustoa. Mutta jos juusto (maito) ei käy, niin sittenhän se ei auta.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.01.08 14:42 
Poissa

Tein tytölle eilen pitsaa:

Pohjaksi: riisi-perunarieska (itselleni tein dieetillä gluteenittomalle kaurarieskalle).

Täytteet jäisen rieskan päälle, ettei pohja pääse palamaan uunissa. Tehdään pitsat leivinuunissa ja arina on todella kuuma.

Täytteinä porkkanasose ja hirven jauheliha + kaurakermakuorrute (mukaelma Vimmaliinin vinkistä: kaurakerma, tattarijauhoa (2-3rkl purkkiin) , öljyä + mausteita jos sopii - jauhot voi myös keittää margariinissa ja sitten lisätä kerman). Alla hiukan hämärä kuva pitsasta, yksi annoskin on jo syöty.

Kuva

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Mene sivulle 1, 2  Seuraava