Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä broilerista
ViestiLähetetty: 16.10.10 11:26 
Poissa

Id on nyt kestänyt niin pitkään, että en yksinkertaisesti kykene enää syömään maustamatonta broileria. Miten te muut olette pystyneet sitä syömään? Paljon olen käyttänyt mausteena pekonia ja olutta, mutta nyt tökkii. Mitään mausteita tai juureksia ei siis ole käytössä, kaikki kotimaiset viljat taas on, mutta alkaa tulla makaronit ja cuscusit korvista, eikä niistäkään juuri ole antamaan makua tuohon broileriin.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.10 17:52 
Poissa

Käykö tomaatti? jos käy, niin "ruokamössö", eli makaronia, tomaattipyrettä, kanaa [ja pakastemaissia]. Entä sipulit?

Lisäkkeeksi suosittelen kokonaisia ohrasuurimoita "riisin tapaan". Niissä on enemmän makua kuin makaronissa, ja eri valmistajien ohrat maistuvat hiukan erilaiselle. Myös ruisrouhetta olen keittänyt lisäkkeeksi.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.10 20:01 
Poissa

Pystytkö käyttämään kookosmaitoa?
Käykö ananas/banaani?

Onko sipuli käytössä? Meillä ekana "mausteena" sopi sipuli ja ruohosipuli...

Itse teen nykyään välillä täytettyjä fileitä , eli file auki ja väliin täytteeksi öljyä ja esim. sipulia. Ympärille pekoni "sulkemaan" täyteen ja sitten paisto molemmin puolin ja uuniin hautumaan... Ja nesteestä suurustin kastikkeen..

Ei ole helppoa syödä päivästä toiseen samaa -itselläni oli sama tilanne lampaan kanssa -sitä tuli korvistakin...

Lyyli03/10; moniallerginen -ruokavalio hakusassa

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.10.10 0:29 
Poissa

Heipä hei!

Kiitoksia! Kookos, ananas ja banaani eivät ole vielä kokeiltujen joukossa, kookosta haluaisin todella koittaa, mutta nyt kaikki kokeilut on toistaisksi jäissä. Ohra on kaikissa muodoissaan käytössä, mutta alkaa sekin puskea pian korvista ulos. Tomaatti käy 1xvko rkl meidän yhteisessä ruoassa ja niille päiville ei olekaan vaikea keksiä ruokaa, uskomatonta miten paljon makua se tomaatti antaa. Vaikka muuten tuntuu ihan älyttömältä antaa tuollaista määrää, niin tomaatin kanssa se todella kannattaa. Niin, ongelma on se, että en viitsi "pilata" tuota tomaattimakuelämystä sillä broilerilla... ;)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.10 19:24 
Poissa

Seuraan näitä keskusteluja yleensä vähän sivusta, kun teillä monella on paljon vaikeampi tilanne kuin meillä. Uskaltaudun kuitenkin kysymään käykö kesäkurpitsa, omena tai omenamehu?

Entä mustaherukka (hilloa tai hyytelöä broilerin lisäksi, edellyttäen tietysti että sokeri sopii)?

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.10 22:58 
Poissa

Laitatko listan sallituista. Olisi helpompi heitellä mahdollisia ideoita. Oletko kokeillut ihan sokeria? Omasta id:stä muistan sen että mikä tahansa uusi yhdistelmä, olkoonkin kuinka hullu tahansa, auttoi joskus vähän eteenpäin. Meillä syödään usein kanaa mangokastikkeessa eli jos hedelmistä joku sopii, siitä sitten kastike.

Äiti kaikkiruokainen, jolla muutamia muita allergioita

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.10 12:02 
Poissa

Heipä hei!

Sopivia siis:
Vehnä, ohra, kaura, ruis
Kesäkurpitsa, herkkusieni, maissi, parsakaali, kukkakaali, keräkaali, tomaatti 1xvko
Vadelma, mansikka 1xvko
avokado- ja maissiöljy
sokeri, suola, siirappi

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.10 12:03 
Poissa

Niin ja sitten vielä lihat: porsas, broileri, poro

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.10 18:23 
Poissa

Tuosta listasta äkkiä tulee mieleen yhdistelmät broileri-kesäkurpitsa ja broileri-herkkusieni.

Ensimmäisestä yhdistelmästä olen tehnyt itse kastiketta: ruskistan broilerit (joskus olen ruskistanut myös kesäkurpitsanpalat), sinun tapauksessasi sekaan vettä ja suolaa, keitetään niin kauan että kesäkurpitsa menee muusiksi. (En ole ikinä käyttänyt avokado- tai maissiöljyä, mutta kai niilla voi paistaa? Jos ei voi, palat pitää keittää.)

Jälkimmäistä yhdistelmää olen tainnut syödä viimeksi kouluaikana -eläköön kouluruoka :wink: - mutta se oli kyllä hyvää, pataruoka oli siis.

Entä keräkaalia ja siirappia, ehkä myös kesäkurpitsaa - voisi saada jonkun kiinalaistyyppisen ruuan.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.10 19:03 
Poissa

Niin, ja vielä tuli mieleeni, että oletko laittanut broileripyöryköitä tai -mureketta? Ainakin omasta mielestäni maku on vähän erilainen, kun ulkonäkö on eri, vaikka samasta ruoka-aineesta onkin kyse. Itse en laita niihin juuri mitään jatkeaineitakaan, kun meillä on vilja-allergikko, mutta korppujauhoa voisi toki käyttää, ja suolaa.

Lisäkkeeksi vaikkapa kukkakaalimuusia, niin kuin joku tuossa nakkiruokaketjussa ehdotti. Siihenkin saa vaihtelua keittämällä ja soseuttamalla kukkakaalin kanssa parsakaalin varsiosia (kuoret ja puumaiset osat pois).

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.10.10 1:06 
Poissa

Heipä hei!

Kiitoksia.

Avokadoöljyllä voi paistaa erittäinkin hyvin, maku on niin voimakas, että vertaisin oliiviöljyyn. Maissiöljy on miedon makuinen ja kestää huonommin kuumennusta, sitä käytän leivontaan. Kun nämä öljyt sain käyttöön, tuli 3kg lisää painoa alta aikayksikön (kun ensin olin laihtunut 15kg:tä), JEE!

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Hmm...
ViestiLähetetty: 21.11.10 23:47 
Poissa

Minunkin piti ehdottaa kookosta, mutta kylmäpuristettuna kookosöljynä jota saa luontaistuotekaupoista. Itse paistan usein broilerin siinä. On hyvää ja kookos maistuu jo pieninä määrinä. Kookosöljy käy tietääkseni myös niille jotka on kookokselle allergisia sillä öljyssä ei ole valkuaisaineita jotka saattavat aiheuttaa allergisen reaktion.

Laitan kookosöljyä myös lapsen iholle ja se ei kuulemma kirvele :). Se on myös antibakteerista joten tappaa pöpöjä iholta. Meidän koululainen käyttää sitä myös deodoranttina, ei taatusti imeydy mitään kemikaaleja elimistöön. Ohps, poikkesin taas ihan sivuraille :lol:

Luppis, miten teet mangokastikkeen? Soseesta?

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä