Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaipailisin neuvoja, miten valmistat näitä
ViestiLähetetty: 25.01.11 15:08 
Poissa

Haluaisin neuvoja, reseptejä, että miten valmistat
-munakoisoa
-jamssia
-maniokkia
-retiiisiä
-keittobanaania

Meillä ei nuota ole vielä kokeiltu, mutta halu olis kova saada lisää ruokia, mutta mitään käsitystä ei oo mitä nuosta vois tehdä? :oops:

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.01.11 16:10 
Poissa

Munakoisoa olen laittanut niin, että kuorin, paloittelen, keitän vedessä ja kaadan keitinveden kokonaan pois. Sitten soseutan. Soseesta tulee melko löysää noinkin, joten keitinvettä ei tarvita. Keitinveden mukana menee sitten isoin osa kitkerästä mausta pois. Eli soseesta tulee paremman makuista, kun sitä keitinvettä ei käytetä.

Retiisiä en ole koskaan syönyt muuten kuin raakana. Eli kuoret pois ja suuhun. Sitähän voisi meidänkin pienelle kokeilla.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.11 23:12 
Poissa

jamssia ja maniokkia voi käyttää ihan niinkuin perunaakin. Maistuvatkin kutakuinkin samalta.

tyttö 8/08 ei korviketta, bataatti, puhdaskaura, luumu ja ruusunmarja-omena, rypsiöljy ja 5 lihaa + 6 ruokaa 2 rkl annoksella/pvä . Lisäksi kalkki, vitkiv, Vitol-tipat, Rela, Losec Mups, Gaviscon, Zyrtec ja Lomudal Gi

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.11 18:23 
Poissa

Riippuu minkä ikäiselle, mutta jamssista voi tehdä sosetta tai varmaan paistaa uunissa lohkoja niinkuin bataattiakin. Retiisistä voisi tehdä raastetta, sitä tuskin voi kypsentää?

Munakoisoa voi kuullottaa öljyssä tai sit kans paistaa uunissa.

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.11 19:21 
Poissa

Eikös maniokki vaadi joskin käsittelyn ettei ole myrkyllistä tms.? Jossain matkailuohjelmassa olen tähän törmännyt. Ranskalaisina olen sitä syönyt joskus ravintolassa mutta ei ole hajuakaan sen käsittelystä.

Munakoiso kannattaa itkettää ennen kypsennystä eli siivuiksi ja suolaa päälle ja hetken annat seistä. Pyyhi ulostullut neste pois, vähentää kitkeryyttä. Itse olen puolikkaat paistanut uunissa vuoassa vähässä vedessä kunnolla kypsäksi, irrottanut kuoret ja vetäissyt soseeksi. Sitä on sitten sokerin kanssa syöty jälkkärinä. Tai olen sekoittanut tomaattisoseen sekaan ja käyttänyt pastakastikkeessa.

Äiti kaikkiruokainen, jolla muutamia muita allergioita

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä