Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miten valmistatte poroa tai hirveä vauvalle?
ViestiLähetetty: 28.03.11 10:31 
Poissa

Mistä ootte ostaneet, missä muodossa ja miten sitä saisi soseeksi 6kk ikäiselle.

Broileri pisti tytön mahan ihan vesiripulille niin aattelin jos kokeilisin nyt jotain "varmempaa" kun pitäis löytää sopiva liha pian huonon kasvun takia...

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 10:48 
Poissa

Minä en tuohon ostoasiaan osaa sanoa, kun meillä on poroja itsellä. Mutta pienelle vauvalle olen tehnyt yleensä paistista niin että kuutioinut sopivan kokoisiksi paloiksi ja keittänyt pehmeäksi, sitten yleiskoneen tehosekoittajalla tai sauvasekoittimella keitinveden kanssa muusannut hienoksi. Nyt isommalle olen tehnyt myös niin, että laittanut käristyslihoja ja vettä yön ajaksi pataan leivinuunin jälkilämpöön (olisiko siellä illalla n. 150 astetta ja aamulla n. 100 - en tiedä kun meillä ei ole mittaria uunissa), on tullut pehmeää ja ei ole tarvinnut hienontaa vaan tyttö on saanut pureskeltua itse.

Noita käristyslihoja kai saa kaupasta pakasteena, ja niitähän voi myös keittää ja sitten vaikka soseuttaa, jos ei vauva ole vielä karkeampaan tottunut.

Jos sormiruokana haluaa antaa niin fileethän tietysti on sitä helpoiten pureksittavaa, mutta taitaa olla kaupoissa aika hinnakasta...

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 13:29 
Poissa

Olen ostanut hiven ja poron jauhelihat tavallisesta marketista. Ne löytyvät pakastealtaista/kaapeista!!! Tuoreena en ole tainut nähdä täällä pk-seudulla marketeissa ollenkaan.

Muuten valmistus kuten muutkin lihat: keitto + soseutus.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 13:33 
Poissa

Meillä hirvi on ainoa sopiva liha, joten sitä on tullut hankittua tuttujen kautta. Metsästysseuroilta voi myös suoraan kysyä. Myös Prismasta on hirveä löytynyt. Olen keittänyt hirvenpalat hyvin kypsäksi ja soseuttanut sitten. Olen myös kypsentänyt hirvenlihaa uunissa miedolla lämmöllä ja pilkkonut pieniksi paloiksi, jota olen antanut sormiruokana. Hirvenjauhelihaa olen kypsentänyt pannulla pienessä vesimäärässä (meillä ei mitää rasvaa käytössä) ja se on ollut hyvää vaihtelua koostumukseltaan.

t. Carmine

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.11 23:12 
Poissa

Moi! Menee aiheen vierestä, mutta mun mielestä ei kannata koittaa uutta lihaa heti edellisen perään, meille on ainakin aina suositeltu järjestystä liha, kasvis, vilja, hedelmä/marja, onnistumismahdollisuudet paranevat tällä systeemillä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.11 0:35 
Poissa

Myy: Ok, kiitos vinkistä, en ollut tollaista ajatellutkaan, ehkä sit kokeilen hirssin tähän väliin, nyt meillä on sopivia kiinteitä löytynyt vasta riisi ja mango sekä bataatti maistelussa ja se on vielä vähän kysymysmerkki sopiiko, kun naama lehahtelee ja taipeet, mutta en tiedä reagoiko jollekin mun syömälle vai sille.

Aattelin nyt pitää sen verran taukoa ennen uutta kokeilua et maha paranee kunnolla. 2 päivää kestänyt vetinen ripuli alkaa vasta nyt helpottaa :( Ens viikolla meillä on maitoaltistus ja jos vaikka ton hirssin ehtisi tässä välissä tai sit vasta jälkeen kokeilla, toi altistus kuitenkin taas vetää mahan kuralle pitkäksi aikaa. :x Oon huomannu et hosumatta paras, vaikka neuvola ja lääkäri hoputtaaki kokeileen uusia, niin ei tuu ehkä niin pahasti takapakkia, tai jos tulee niin tietää mistä se tulee. :roll:

Sain naapurilta paketin pakastettua hirven jauhelihaa ja saan kuulemma heiltä ostaa sitä lisääkin jos sopii :D se on nyt pakkasessa oottamassa

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä