Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miten valmistatte ananassosetta tai mitä herukoista tekisi?
ViestiLähetetty: 10.05.11 11:38 
Poissa

Meinaan kokeilla piakkoin ananasta vauvalle, koska ei ainakaan rintamaidon kautta sille oireile vaikka lähes kaikille muille hedelmille oireilee.

Ongelmana vaan että missä muodossa sitä vauvalle (7kk, hampaita vasta 2) antaisi. Tai siis miten siitä saisi sosetta? Säilykeananastahan ei saa antaa alle 1v ja tuore ananas on aika "kovaa" tai siinä on niitä rihmoja/kuituja? Pitäiskö sitä jotenkin keittää tai soseuttaa tai mitä?

Tai onko joku kokeillut tehdä ananastäysmehusta kiisseliä? Jos saostais sen riisijauhoilla kun ne vauvalle ainakin käy?Mutta sit siitä menee kyllä kaikki vitamiinit kun keittää. :roll:

Entäs marjat esim. herukat, mitä teette kuorille ja siemenille, miten niitä voisi kokeilla vauvalle?

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.11 13:03 
Poissa

Lainaa:
Entäs marjat esim. herukat, mitä teette kuorille ja siemenille, miten niitä voisi kokeilla vauvalle?

Minä olen antanut marjoja vauvoillekin (yli 6 kk) kokonaisina, esim keittänyt kiisseliä ja marjat on seassa marjoina -> ei tule niin sihtikurkkuja. (no kakkosen aikaan oli niin huono marjavuosi että sai vaan kaupan soseita eikä se ole oppinut marjoja syömään)

Jos haluaa/tarvii sileämpää niin voihan ne marjat sauvasekoittimella surauttaa, tai siivilöidä, ennen kiisselin suurustamista.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.11 15:08 
Poissa

Ananaksen olen "perannut" ja erotellut siis sen kovan keskustan pois. Sauvasekoittimella siitä sosetta. Tarjoilen ihan sellaisenaan, pakastan ylimenevän osan. Ja joskus laimennan tätä sosetta 2-4dlvedellä, kiehautan ja lisään tärkkelyksen niin tulee kiisseliä.

Ananastäysmehusta oon myös tehnyt kiisseliä.

Marjat olen antanut molemmille kokeiluvaiheessa kokonaisina, ovat saaneet maistella. Ja muuten tarvittaessa vain sauvasekoittimella soseeksi. Sauvasekoittimen soseen on molemmat meillä huolineet hyvin. Soseen sitten smoothiena tai puuron kanssa tai lettutaikinan seassa ja samalla tavalla joskus laimennan sosetta sopivasti vedellä ja lisään tärkkelyksen...

Lyyli03/10; moniallerginen -ruokavalio hakusassa

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.11 15:55 
Poissa

Farinan karkeista riisijauhoista saa tehtyä vispipuuroa ja onnistuu myös esim. herukoista, joista minulla ainakin on vaikeuksia keksiä jotain maistuvaa. Ohje pakkauksen kyljessä.

Äiti kaikkiruokainen, jolla muutamia muita allergioita

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.11 18:46 
Poissa

Teen itse vispipuurot ja soseutetut kiisselit nykyään niin (jos teen kokonaisista marjoista enkä pakastetusta survoksesta), että soseutan marjat sauvasekoittimella kylminä ja sitten vain kiehautan ne, en keitä. Maku on erilainen, raikkaampi, ja ainakin itse pidän siitä enemmän.

Jos keittämättömät (siis vain kiehautetut) marjat sopivat, näin saa makuun vähän vaihtelua.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä