Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Millä sitoa makaronilaatikko?
ViestiLähetetty: 21.03.07 15:41 
Poissa

Siis ne makaronit ja liha yhteen... Kun käytössä on vain riisi ja lammas??? Vai onko ihan pöllöä edes koittaa moista tuotosta?

Äiti (allergiaton) ja poika 07/05 ( käytössä 10 ruoka-ainetta,joista osa rotaatiossa astma ,siitepölyallergiat) tyttö 01/01 (astma, lisäaineallergiat, siitepölyallergoita) ja tyttö 12/98 ( sitrushedelmät,suklaa)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Millä sitoa makaronilaatikko?
ViestiLähetetty: 21.03.07 15:46 
Poissa

allerginenpoika kirjoitti:
Siis ne makaronit ja liha yhteen... Kun käytössä on vain riisi ja lammas??? Vai onko ihan pöllöä edes koittaa moista tuotosta?

teet siis jonkinmoista lammasriisilaatikkoa? Keitä riisi ylikypsäksi niukassa vedessä, niin siitä irtoaa tärkkelystä (vai mitä lienee) sekoita lihat joukkoon. Uuniin ei ole tarvis laittaa. hyytyy jäähtyneenä, eli lämmityksen jälkeen saattaisi pysyä kasassa. Tämä toimii ainakin maissimakaronin kanssa, kun ne laittaa kylmään veteen. Ihan yhtä tiukkaa ei varmaan saa riisistä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.03.07 15:55 
Poissa

Kiitos reetu. Tarkoitus on käyttää riisimakaronia mutta se varmaan käyttäytyy samoin kuin maissimakaronikin?

Äiti (allergiaton) ja poika 07/05 ( käytössä 10 ruoka-ainetta,joista osa rotaatiossa astma ,siitepölyallergiat) tyttö 01/01 (astma, lisäaineallergiat, siitepölyallergoita) ja tyttö 12/98 ( sitrushedelmät,suklaa)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.03.07 16:01 
Poissa

allerginenpoika kirjoitti:
Kiitos reetu. Tarkoitus on käyttää riisimakaronia mutta se varmaan käyttäytyy samoin kuin maissimakaronikin?

Toivottavasti.. En ole testannut, mutta luulisin. Kannattaa siis laittaa makaronit kiehumaan "väärin" eli kylmään veteen ja sitten vasta kattila hellalle. Silloin liisteröityy parhaiten. Nimim. vahingon kauttta voittoon :roll: :D

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Millä sitoa makaronilaatikko?
ViestiLähetetty: 21.03.07 19:53 
Poissa

Mä käytän sidosaineena tärkkelystä, kun muna ei käy. Perunatärkkelys ei käy joten käytän ohrakasta. Mietin, että jos tuo riisitärkkelys kävisi samaan hommaan?

1-2rkl tärkkelystä=1 muna

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.03.07 20:39 
Poissa

Olen kuullut, että joku tekee makaronilaatikon niin että laittaa makaronit raakana uuniin, ja sekaan sopivasti nestettä + lihat ja mausteet yms. mitä nyt haluaa/voi sekaan laittaa. Jos kaikki neste imeytyy makaroneihin, tarttuvat ne kyllä kiinni kuten laatikossa, mutta jos nestettä on liikaa, tulee jotain muuta kuin laatikkoa.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.07 0:12 
Poissa

Mä joskus yritin, mutta tuloksena oli nesteessä lilluvia kovia makaroneja :lol: Mut mä varmaan mokasin jotain oleellista...

Back to top
 Profiili WWW 
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.07 14:57 
Poissa

Kiitos vastauksista. Voipi olla että näillä kokkaustaidoilla taitaa tulla sellaista mössöä että roskiin menee.. Mutta kokeillaan kaikilla mahdollisilla tavoilla :D

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.03.11 10:56 
Poissa

Miten sitoa tavalliset makaronit ja liha yhteen, kun käytössä ei ole mitään maitoa? Aiemmin onnistui ihan hyvin, kun laittoi kauramaitoa ja tärkkelystä, mutta pelkkä vesi ja tärkkelys ei sido aineksia yhtään makaronilaatikon oloiseksi.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.03.11 11:20 
Poissa

Mie tein just tuolle meidän allergikolle makaronilaatikkoa ihan vain niin että laitoin riisimakaronit ja jauhelihan vuokaan, sinne vettä perään ja uuniin. Kyllä siitä ihan makaronilaatikko tulee.

Tavallista makaronilaatikkoa olen tehnyt ilman kananmunaa ja maitoa lihaliemeen.

Niin ja tuo Kaktuksen kertoma tapa laittaa raakana nuo makaronit toimii kyllä!

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä