Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä teette Farina lettujauhoista ilman maitoa ja kananmunaa
ViestiLähetetty: 04.10.11 23:58 
Poissa

Kun ei voi käyttää kananmunaa niin miten paljon pitää laittaa margariinisulaa/öljyä? Entä nesteeksi, meillä kävisi riisimaito tai vesi. Ootteko käyttäny marja/hedelmäsosetta tilalle ja miten paljon? Entä ootteko tehneet kasvislettuja?

Hedelmistä ei tytölle käy mikään mutta marjoista vadelma, ruusunmarja sekä mustikka. Kasviksista käy kesäkurpitsa, parsakaali ja kukkakaali, mitäköhän noista keksisi ja kantsiskohan lisätä esikypsennettynä taikinaan vai kesäkurpitsa esim. raasteena?

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.10.11 1:13 
Poissa

En osaa sanoa paljonko, kun teen ihan näppituntumalla, mutta siis lettutaikinan vedestä/kuplavedestä/mehusta/maidonkorvikkeesta, öljystä ja mistä vaan jauhoista. Tosi kuumalla hyvällä pinnoitetulla pannulla, että pysyy kasassa. Toiset turvotuttaa taikinan, mä koen tattarin kanssa, ettei tarpeen.

Teemme omenalettuja, mangolettuja, kesäkurpitsa ja porkkana. Hedelmät soseena, kesäkurpitsa raastettuna suoraan, porkkana samoin soseena. Antavat väriäkin. Mustikka kokonaisina.

Näin meillä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.11.11 15:13 
Poissa

Mie olen laittanu öljyä/margariinia parin teelusikan verran. Kananmunan olen korvannut No Egg -kananmunankorvikkeella, olen kyllä tainnut tehdä ilmankin. Ja pieniä lettuja tai isompi pannukakku paistettu. Mustikkahillolla menee meillä. Oletko huomannut, että Farinalla on myös samannäköinen paketti piirakkataikinaseosta? Siitä voi tehdä myös kakkupohjan ja tuli hyvä (ilman kananmunaa) :)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.11 1:00 
Poissa

Joo se piirakkapohja-aines on mulle tuttu, oon laittanu siihen n. 200g sulatettua margariinia ja 1 prk ruusunmarja-vadelmasosetta ja tilkan vettä ja sit vatkannu sekottimella ja paistanu joko piirasvuuassa marjapiiraaksi (mustikkaa ja/tai vadelmaa päälle) tai sit oon tehny myös siitä irtopohjavuuassa kakkupohjan ja täytteeksi laittanu marjoja ja kauravaniljakastiketta, joskus oon tehny sellasen kiilteenkin kakunpäälle. Se kauravaniljakastike (Oatly) on vaan vispaamisesta huolimatta aika valuvaa ja siten vähän hankalaa, kauravispit meille harmi vaan ei käy soijalesitiinin (go green) takia eikä maissipohjaisen glukoosisiirapin (Sunnuntai) takia.

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.11.11 23:54 
Poissa

Minä teen edellisten vastaajien lisäksi Farina lettujauhoista muffinseja ja pikkuleipiä sekä myös feikkejä pinaattilettuja lisäämällä lettutaikinaan soseutettua parsakaalia. Se maistuu meidän koululaiselle hyvin, myös koulun keittiö käyttää tätä ohjettani pinaattilettupäivinä. Niin ja sitten me tietty tehdään "tortilloja" elikkäs täytettyjä lettuja.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mitä teette Farina lettujauhoista ilman maitoa ja kananm
ViestiLähetetty: 02.01.12 19:16 
Poissa

Sain joululahjaksi allergia reseptikirjan jossa käytettiin lettutaikinassa 1/4 tl ksantaania (gluteiinittoman leivonnan sitkoaine, valmistettu bakteerien avulla sokeriliuoksessa)+ 1 rkl tärkkelysjauhoa kananmunan sijasta hyydyttämään taikinaa. Hyvin toimi.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03.01.12 21:05 
Poissa

Farinan jauhoista teen lettuja näin:
3 dl nestettä
1 ps lettujauhoja
1-2 rkl öljyä
1 dl sosetta (esim. omena, kesäkurpitsaraaste, 150 g pakastepinaattia, bataattia tai banaania)
1/3 tl leivinjauhetta (tekee kuohkeutta, ei välttämätön)

Äiti kaikkiruokainen, jolla muutamia muita allergioita

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18.02.12 21:26 
Poissa

Teen letut mielummin veteen kuin riisimaitoon. Ilmeisesti riisimaidon sokeri palaa pannuun ja tekee paistamisen vaikeaksi. Laitan
3 dl vettä
Pussi lettujauhoa
1/2 tl leivinjauhetta
1 rkl öljyä
Paistan teflon pikkulätty pannussa.

Kasvispihveihin laitan pieneksi paloiteltuja keitettyjä kasviksia(porkkana, parsakaali, kukkakaali).

Kuopus 4/2009 allergia, astma, atopia. Sopivia: riisi, maissi, kotimaiset marjat, lihat, kalat, päärynä, keitetty porkkana, kurkku, parsakaali, kukkakaali

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16.12.12 15:25 
Poissa

Minä tein ihan veteen ilman rasvaa. Ja sain ne kyllä paistumaan täydellisesti, käännön kanssa ei vain saanut hätäillä, muuten alkoi tarttua ja rikkoutua.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä