Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Puhtaasta kaurasta jotain makeaa,ei maitoa munaa gluteenia?
ViestiLähetetty: 13.09.13 11:53 
Poissa

Meille on auennut uusi maailma kauran myötä. Puhdas kaura tuotteet ja Oatly tuotteet siis käy. OoO Viljoista pois meillä vehnä, ohra, ruis, hirssi ja täysjyväriisi käy vain rajoitetusti

Leipää olenkin jo tehnyt kaurasta, perunasta ja maissista/riisistä.

Mutta mitä kaikkia makeita juttuja kaurasta keksisi? Voisikohan siitä tehdä jotenkin pullaa tai jotain marjapiirasta. Onko jollain hyviä reseptejä? Entä miten esim Oatlyn kauravaniljakastiketta tai kauramaitoa voisi hyödyntää leivonnassa? Tai onko joku kokeillu hyydyttää esim. Oatlyn kaurajugurttia hyydykekakkuun tai käyttää muuten leivontaan, miten käyttäytyy?

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Puhtaasta kaurasta jotain makeaa,ei maitoa munaa gluteen
ViestiLähetetty: 14.09.13 23:17 
Poissa

- kaurahiutaleita, hieman riisijauhoja, sokeria, margariinia ja nämä sekoitettuna vuokaan omenpalojen, raparperipalojen tai vaikka mustikoiden päälle ja paistos uuniin. Meillä aikuisillekin maistuu tällainen paistosta.

- kaurajuomasta teen maizenalla suurustamalla kiisseliin jonka maustan vaniljalla tai kaakaolla.

Yosa jogurtteja ja osaltaan vanilijakastiketta olen hyydyttänyt liivatteella hyydykekakkuihin (samoin kuin itse keittämäni kiisseleitä).

- perinteiset kauralastutkin onnistuvat samoin aineksiin kuin paistoksen päälle laitettava muru.

Heli

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14.09.13 23:17 
Poissa

- kaurahiutaleita, hieman riisijauhoja, sokeria, margariinia ja nämä sekoitettuna vuokaan omenpalojen, raparperipalojen tai vaikka mustikoiden päälle ja paistos uuniin. Meillä aikuisillekin maistuu tällainen paistosta.

- kaurajuomasta teen maizenalla suurustamalla kiisseliin jonka maustan vaniljalla tai kaakaolla.

Yosa jogurtteja ja osaltaan vanilijakastiketta olen hyydyttänyt liivatteella hyydykekakkuihin (samoin kuin itse keittämäni kiisseleitä).

- perinteiset kauralastutkin onnistuvat samoin aineksiin kuin paistoksen päälle laitettava muru.

Heli

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16.09.13 11:13 
Poissa

Kiitos vinkeistä, täytyykin noita kauralastuja koittaa tehdä tytön synttäreille :D

Mitenköhän kaurajauho käyttäytyisi pullassa tai kakkupohjassa, maku olis varmaan ainakin parempi kuin maissi tai riisijauhoissa? Käytetäänköhän kaurajauhoja samassa suhteessa kuin muita gluteenittomia eli 2/3 siitä määrästä mitä käytettäis vehnäjauhoja?

Allergiat: vehnä, ohra, ruis, hirssi, täysj.riisi,maito,kananmuna, kala, tomaatti, paprika, banaani, bataatti, tomaatti, avocado, mansikka, mustikka, pähkinä, suurin osa mausteista,kissa,koira,koivu

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16.09.13 11:42 
Poissa

Minä olen laittanut kaurajauhoja saman verran kuin vehnäjauhoja. Jos tekee kakkuja, kannattaa laittaa n. 1/3 perunajauhoja tai muuta tärkkelystä. Murotaikinatyyppinen piirakkapohja onnistuu kaurajauhoilla, kananmunan voi jättää pois ja laittaa tilalle tilkka vettä.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä