Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: hyvä gluteeniton kuivakakkuresepti?
ViestiLähetetty: 18.12.13 19:20 
Poissa

En ehdi enkä jaksa googlailla....

Löytyykö joltakin oikeasti hyvää ja toimivaa luontaisesti gluteenitonta kuivakakkureseptiä? haluaisin tehdä jouluksi jonkun kahvikakun, johon voisi laittaa esim kirsikoita ja suklaarouhetta. Munia ja laktoosittomia maitotuotteita saa reseptissä olla mutta vehnää, ohraa, ruista ja kauraa ei.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: hyvä gluteeniton kuivakakkuresepti?
ViestiLähetetty: 19.12.13 16:50 
Poissa

Olen koittanut etsiä netistä monenlaisia gluteenittomia ohjeita, mutta kun useimmissa käytetään jotain jauhoseosta, jotka eivät sovi meidän pojalle, en ole uskaltautunut niitä kokeilemaan. Parhaiten olen onnistunut ottamalla normaalin reseptin ja vaihtamalla siihen vehnäjauhojen tilalle 2/3 riisijauhoa + 1/3 maissitärkkelystä + 1/4 tl ksantaania sekaan. Joskus tulee aika kuivakasta, jos laittaa gluteenittomia jauhoja saman yhtä paljon kuin ohjeessa käsketään laittaa vehnäjauhoja. Eli sitä jauhomäärää voi joutua säätämään, ja kokeilemalla löytää sen sopivan määrän. Jos omistat talousvaa'an, punnitse jauhot ja laita määrät muistiin, ja merkintä siitä, tuliko hyvä, niin tiedät seuraavalla kerralla mihin suuntaan sitä pitää säätää.

Kun noista gluteenittomista leivonnaisista tulee tyypillisesti murenevaisempia kuin vehnäleivonnaisista, olen koittanut etsiä sellaisia reseptejä, joitta on paljon kananmunaa ja vähän rasvaa.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä