Kirjaudu sisään

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä kaurasta 10 kk ikäiselle?
ViestiLähetetty: 27.01.14 14:51 
Poissa

Meidän kuopus (10kk) on tehnyt puurolakon. Ainut varmasti sopiva vilja on kaura. Riisin sopivuus on :?: , joten se pitäisi saada tauolle. Nyt poika syö suolattomia riisikakkuja "leipänä". Hiivan sopivuudesta ei ole tietoa.

Peruna ja maito sopii. Kananmunaa ei olla testattu vielä.

Kaurajauhoja löytyy kaapista. Leivotaanko niistä samaan tapaan kuin muistakin gluteenittomista jauhoista vai niin kuin vehnästä?

P.S. Jos jollain on ehdottaa jotain valmista kauraleivonnaista, jota voisi alle 1 vuotiaalle tarjota, otan ilomielin ehdotuksia vastaan. On aika haastavaa, kun jokaiselle pojalle pitää leipoa erilaiset sämpylät. No, onneksi vanhin poika voi syödä samoja leipiä kuin tytötkin.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mitä kaurasta 10 kk ikäiselle?
ViestiLähetetty: 27.01.14 22:47 
Poissa

Kun itse kysyy ja itse vastaa, niin ei tule riitaa. Eli laitanpa tämän linkin kokeilemisen arvoiseen reseptiin:
http://www.provena.fi/fi/reseptit/provena_kaura-perunarieskat.php

Eli 4 dl perunamuussia, 2 dl jauhoja ja 0,5 dl rasvaa, sekä 0,5 tl suolaa, jonka jätän tietysti pois, kun teen rieskoja 10 kk ikäiselle, joka luulee olevansa iso, koska osaa jo piirtää ja vaikka mitä muutakin. :P

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28.01.14 21:22 
Poissa

Minä olen löytänyt paikallisesta S-marketista Putaan Pulla -nimisen leipomon 100% kaurarieskaa. Näissä on maitoa, mutta se muistaakseni ei teille ollut ongelma? Tuoteseloste: vesi, täysjyväkaura, rypsiöljy, suola, maitojauhe, säilöntäaine e202. Saattaa sisältää pieniä määriä vehnää.

(minä olen muuten antanut 10kk ikäiselle jo tavallista leipää, meillä sen ikäiset ei sitä leipää ole niin paljon syönyt että se suola olisi ongelma)

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28.01.14 21:40 
Poissa

ipana kirjoitti:
(minä olen muuten antanut 10kk ikäiselle jo tavallista leipää, meillä sen ikäiset ei sitä leipää ole niin paljon syönyt että se suola olisi ongelma)

Minäkin olen antanut tavallista leipää tämän ikäisille. Tämä herra vaan syö sitä leipää niin paljon, että ihan mielelläni antaisin ainakin osan suolattomana. Esim. ihan reilun kokoisesta leipomon sämpylästä menee ihan heittämällä puolikas, ja lisää tahtoo. Ruisleipääkin hän söisi vaikka kuinka paljon, jos vaan uskaltaisin antaa. Mutta sitten huudetaan yöllä. Voihan olla että nuo ruis ja vehnä pieninä määrinä sopisivatkin, mutta ei sellaisina määrinä kuin tämä poika söisi.

Ja nyt pitäisi saada äidin univelka vähän vähemmäksi.

Back to top
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Etusivu : Perustietoutta : Reseptejä